SEO

Is het jou bekend dat ruim 80% van je bezoekers jouw website via Google vinden? Veel hè? Dat dacht ik nou ook! En wist je dat de topposities in Google ruim 60% van alle clicks krijgen? Om meer traffic naar je site te genereren, is het daarom belangrijk dat je site in één van de eerste drie zoekresultaten staat. Dit kun je bereiken door je website door mij te laten optimaliseren. Makkelijk hè? Je wordt daardoor niet alleen eerder gevonden, maar een goede vindbaarheid in Google draagt ook bij aan de betrouwbaarheid van je bedrijf. Je laat namelijk zien dat je de doelgroep begrijpt en in de behoefte van je (potentiële) klanten kunt voorzien.

Een website kan ingezet worden als een topverkoper die altijd beschikbaar is. Hij is 24/7 online, altijd aan het werk en is nooit ziek (behalve op een plek met slechte Wifi). Zo’n top werknemer is natuurlijk ontzettend fijn, maar hij moet wel gevonden worden. Hij trekt namelijk alleen maar nieuwe klanten aan als deze de website kunnen vinden. Hier komt SEO om de hoek komen. Een succesvolle SEO strategie draagt bij aan een betere positie en zorgt voor meer klanten. Hoewel ik het scoren in Google ontzettend belangrijk vind, is dit niet mijn voornaamste doel. Dat is het schrijven van kwalitatief goede teksten. Zo schrijf ik niet alleen voor zoekmachines, maar ook voor je klant. Niets zo vervelend als hoog scoren in Google en dat de doelgroep afhaakt omdat je teksten niet lopen.

SEO: de voordelen

• Hoe hoger je in Google staat, hoe groter de kans is dat er op je website wordt geklikt.
• De kans op aanvragen gaat omhoog, simpelweg omdat er meer bezoekers op je website komen.
• Een goede naamsbekendheid.
• SEO zorgt ervoor dat de klanten jou zoeken in plaats van andersom.
* • Meer leads via je website.
• SEO verdient zichzelf vanzelf terug.

 

Go Top